GE EN GÅVA

Tack vare dig får fler barn rätt träning! Din gåva ger ett barn frihet att röra sig med sin egen kropp. DU är viktig! TACK!

FÖRETAG

Som företag kan du betala med faktura. För gåvor från 20.000sek kan ert företag få en konsert av våra musiker.  TACK!

BLI MÅNADSGIVARE

Hjälp fler barn till ett värdigt liv! Barnen är otroligt tacksamma för att DU vill bli Månadsgivare! TACK!

salad, fruit, berry-2756467.jpg

Anmäl dig!

Gratis för medlemmar

Medlemsavgiften är 100kr/år

Workshop Hälsosnacks

När: 1April 2024 kl 10-16

Var: Funbo-Lövsta 52

Vem kan delta: Barn och ungdomar med eller utan funktionsvarianter från Uppsala Kommun

Från Landsbygd till Livskvalitet: En Modell för Positiv Förändring

Vi håller nu på med vår förstudie för att bygga vårt hönshus. Du kan redan nu anmäla ditt intresse för att vara med! Det kommer att blir helt handikappanpassat så att hönsen kan skötas av personer som sitter i rullstol! Vi kommer under våren att bilda en grupp på 20 personer så det blir först till kvarn och sedan en väntelista.

Projektet kommer att inkludera workshops och berikande av kunskap inom ekologisk och biodynamisk hönshållning, bevarande av gamla skandinaviska hönsraser och mycket mer!

Anmäl dig!

Vill du vara med i gruppen som ska sköta hönsen? Skynda dig att anmäla nu!

Musikal

Årets Event 2024

Föreningen Saga tillsammans med Föreningen Changes har påbörjat planering inför den stora musikalshowen och Konserten 2024. Vi söker nu artister, företag, sponsorer och voluntärer!

Under fredagen den 6 september kommer vi att ha glädjen att visa upp en musikalshow för skolor i och runt Uppsala. Vi kommer att ha 2 dagsföreställningar, kl 10 och kl 12:30

På kvällen håller vi en musikalshow för allmänheten kl 19

Lördagen 7 sep håller vi öppet hus, föreläsningar, konserter med blandade artister och försäljning och presentation av små företag i Uppsala. Mer info kommer inom kort.

Föreningen Saga Årsmöte

Årsmöte 2024

Föreningen Saga kallar till Årsmöte lördagen den 20 april kl 14:00. Plats; Uppsala. Anmälan sker via email. Om du inte kan komma fysiskt så går det att vara närvanande via Zoom. Du får länken via email när du anmäler dig.

Rulla till toppen